Update Januari 21

21 januari 2012 - Batticaloa, Sri Lanka

Ha allemaal! Sorry voor zolang geen bericht......ik ben een beetje opgeslokt door alle bezigheden hier, en aangezien dat de laatste tijd ook veel computerwerk is zit ik liever savonds niet ook nog achter de tiepmachien:-) Menno je verhaal over mensen komt nog:-)We zijn net een nieuw groot project gestart in het Noorden en Oosten waar een hoop voor moet gebeuren: nieuwe staf aannemen, nieuwe veldkantoren opzetten, het projectvoorstel omzetten in concrete activiteiten en de implementatie plannen, het ontwikkelen en uitvoeren van een basline survey voor alle huishoudens in de gebieden waar we gaan werken etc etc........Komende week gaan we in 1 district 20 mensen trainen om de baseline survey uit te voeren. die gaat ongeveer vier weken duren, en ik ben er in de eerste week (nu) bij wanneer we gaan trainen en testen. We willen op deze manier er achter komen wat mensen hier voor inkomensbronnen hebben, wat het armoede  niveau is, hoeveel mensen produceren en verdienen en wat voor problemen ze hebben. Veel mensen kampen met verlies van familieleden, met invaliditeit vanwege oorlogsgeweld en trauma's. Na de survey hopen we een beter beeld te hebben van hoe we deze mensen kunen ondersteunen met nieuwe of verbeterde manieren om hun inkomen te verdienen.

Twee weken geleden heb ik mn ticket naar Nederlands geboekt, 20 Februari kom ik aan. Ik woon dan weer tijdelijk in Zuidhorn bij Lineke de Vries (hurray!). Carolyn gaat een appeltaart bakken hoorde ik net dus wie zin heeft om één van die dagen even langs te komen welkom dan krijg je meteen taart! Ik gebruik mijn Nederlandse nummer weer die ik voorheen ook had. Voor nu stop ik ermee, ik heb er erg veel zin in om jullie weer te zien!

1. karin grevers:
    22 januari 2012
    Ha die Mariette,
    Koffie en appeltaart, hollandser kan het niet!
    Hoe lang blijf je in NL?
    Karin
  2. Mirjam:
    23 januari 2012
    Eindelijk heb ik dan ook je reisblogger ontdekt.
    Heel veel succes daar in het veld en tot gauw!
    liefs
  3. Dirkje:
    30 januari 2012
    Ha Mariette,
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van je belevenissen. 20 februari schiet al op, om naar uit te kijken denk ik zo.

groetjes!
  4. Margriet:
    19 februari 2012
    Hoera, zusje weer in het land! Goede reis en geniet met volle teugen! We kijken naar je uit. :)